آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 99
بازدید سال : 328
بازدید کلی : 5489

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سبک زندگی و فضيلت‌های اخلاقی و آدرس sabk-zendegi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 99
بازدید کل : 5489
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

">

کنگره ملی وقف،حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی

----------------------------------------------ساعت فلش مذهبی---------

وبلاگ سبک زندگی اسلامی

------------

وبلاگ شهدای هسته ای

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدرضا
تاریخ : دو شنبه 9 دی 1392
نظرات
یک داستان واقعی و تاثیر گذار از سبک زندگی مقام معظم رهبری حضرت ایت الله خامنه ای
تذکر رهبری به هاشمی رفسنجانی
مقام معظم رهبری : فرزند من و خانواده من خودشان می روند و خودشان خرید می کنند. نان می خرند. ماست می خرند و می فهمند که قیمت امروز نسبت به دیروز عوض شده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 328
موضوعات مرتبط: الگوهای سبک زندگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : شنبه 7 دی 1392
نظرات
مبل چوبی کهنه رهبری !
بسم الله

یکی از مظلومیت های رهبر عزیز انقلاب این است که در مورد منش و زندگی او به دلیل  کم کاری اهل فرهنگ و گاه ممانعت خود معظم له ،هیچ گزارش تصویری ، تاکنون تهیه نشده است و این در حالی است که رسانه های صهیونیستی غرب با دروغ و دغل در مورد این سید اسمانی خزعبلات فراوانی را در قالب مثلا فیلم مستند !!  با تکیه به توهمات ساخته اند.زندگی حضرت آیت الله خامنه ای از نظر سادگی و صفا به طور قطع در بین علمای کشور نظیری ندارد.بنا به نقل صحیح با یک واسطه ، تقریبا سراسر منزل رهبری با موکت کهنه و قدیمی پوشیده شده و به ندرت فرش های قدیمی و بسیار کهنه ای در جاهای محدودی برای مهمانان منزل ایشان انداخته شده است (مرحوم سید احمد خمینی (ره)می فرمودند ان تکه فرش ها  هم ان قدر فرسوده و زبر است که من از آن ها به موکت پناه بردم !!).اخیرا یکی از رسانه ها تصویری از اطاق مثلا تشریفات !! بیت رهبری که معظم له با سران دنیا در این اطاق ملاقات می کند چاپ کرده است که در عرض ۱۴ سال(دیدار نلسون ماندلای فقید با او تا دیدار اخیر نوری المالکی) فقط روکش مبل ها به دلیل فرسوده و بد منظر شدن عوض شده است.

 تغییرات دفتر رهبری طی 14 سال

منبع : http://aligoodsi.blogfa.com

تعداد بازدید از این مطلب: 317
موضوعات مرتبط: الگوهای سبک زندگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1392
نظرات

 استاد اخلاق میرزا اسماعیل دولابی پیش از وفات برای زندگی مومنانه ۱۵ دستورالعمل را ذکر می‌کند که به ترتیب در ذیل آورده شده است:

۱٫ هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.

۲.زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

۳.اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

۴. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

۵.موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود:یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 157
موضوعات مرتبط: الگوهای سبک زندگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : شنبه 23 آذر 1392
نظرات
صدقه را از طرف امام معصوم برای امام معصوم بدهید.

 

«حاج آقا مجتبی تهرانی» از آن دسته معلمان اخلاق است که با زبانی ساده توصیه های اخلاقی را برای شاگردان خود بیان می‌کرد. ایشان در یکی از جلسات درس خود چنین توصیه ‌کردند که:
 

«اگر می‌خواهی صدقه بدهی، همین طوری صدقه نده، زرنگ باش، حواست جمع باشد، صدقه را از طرف امام معصوم برای سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بده.
 

چون این کار تو برای دو معصوم است؛ دو معصومی که خدا آن‌ها را دوست دارد، ممکن نیست خداوند این صدقه تو را رد کند، تو هم اینجا حق واسطه گری ات را می‌گیری. تو واسطه ای و همین حق واسطه گری ست که اجازه می‌دهد تو به مراحل خاص بندگی برسی.»

 

برداشتی از کتاب خاطرات حاج آقا مجتبی تهرانی

منبع : http://www.islamiclife.ir

تعداد بازدید از این مطلب: 153
موضوعات مرتبط: الگوهای سبک زندگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : شنبه 23 آذر 1392
نظرات

مرحوم آیت‌‌الله‌‌  مجتبی تهرانی، از مراجع عظام تقلید و از شاگردان حضرت  امام خمینی(ره) در سن 75 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.

این شخصیت بی بدیل همواره در پی  احیای ارزشهای دینی واخلاقی در میان مردم بود ،  بحق باید به عنوان الگو و مدلی ارزشمند در پاسداری از حریم سبک زندگی اسلامی نام برد.
این عالم وارسته با جدّیت و پشتکار بسیار، در سنین نوجوانی به محضر علمی بزرگانی چون امام خمینی، مرحوم آیت‌الله‏العظمی بروجردی،آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی و مرحوم علّامه طباطبایی راه یافت.  ایشان با نبوغ و پشتکاری که از خود نشان دادند، در جوانی به درجة رفیع اجتهاد رسیده و  توانستند از نزدیکان حضرت امام قرار گیرند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجّه به سوابق درخشان و مراودات با امام امّت، انتظار می‌رفت که ایشان در یکی از جایگاههای حساس ومهم نظام بار این انقلاب را به دوش بکشند. امّا ایشان با نگاه عمیق وآینده نگر خویش از پذیرش مسؤولیت‌های اجرایی کنار کشید.و با حضور در حوزه تعلیم وتربیت اقدام به نیروسازی برای آینده  انقلاب اسلامی نمود  و به شکل بسیار مؤثّربه  تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.
برهمین اساس  جلسات درس خارج ایشان مملوّ از طلّاب سطوح عالی بود که برای انجام وظیفه به تهران آمده بودند و از فضای علمی قم فاصله داشتند. این جلسات آن‌قدر مفید و کم‌نظیر بود که بسیاری از فضلا را به خود جذب کرد و حسرت دوری از فضای علمی قم را به رضایت و شکرگزاری شرکت در این جلسات علمی تبدیل نمود.
بهره‌های فراوانی که علاقمندان به علم ومعرفت  از شمع وجود ایشان برد ند خود را وامدار و سپاس‌گزار ایشان می دانند . هرچند که  سرنوشت ساز دیگری داشت . و شاگردان از این نعمت بی‌بدیل به ظاهر بی بهره‌ شده اند ، اما آموزه های جلسات درس اخلاق و تفسیر  ایشان دست مایه بسیار گرانبها یی است دراختیار افرادی  قرار دارد که افتخار درک دروس مختلف ایشان  نصیب آنها  شد است . دراین شرایط که جامعه ایران اسلامی در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی تلاش می کند . شدیدا به این آموزه های دینی نیازمند است ،  بر تمام دانش آموختگان مکتب ایشان  فرض است که  در ابعاد مختلف ودر سطوح سیاست گذاری وبرنامه ریزی  تدوین سبک زندگی اسلامی  در این شرایط حضوری فعال وموثر داشته باشند .

منبع : سایت ایت الله مجتبی تهرانی

تعداد بازدید از این مطلب: 222
موضوعات مرتبط: الگوهای سبک زندگی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


شکر گذار خداوند هستم از اینکه فرصتی برایم مهیا شد تا با ایجاد وبلاگ سبک زندگی اسلامی تلاش خود را در جهت اجرای قوانین اسلامی در زندگی تبلیغ کنم. امیدوارم خداوند نیز از این کارم خشنود شود. و این جمله از قول مقام معظم رهبری پایان بخش سخنان من : ((سبک زندگی بخش اصلی و حقیقی " تمدن سازی نوین اسلامی" را تشکیل می دهد.))


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود